2013. január 3., csütörtök

Ne vasaljon

A facebook-on olvastam és el is hoztam, mert van benne igazság.
Vekerdy Tamás iránymutatása:

"...– Hogyan segíthetünk a gyerekeinknek, hogy leküzdjék ezeket a frusztrációkat?
– Ha tudatában vagyunk, már az is nagyon sokat számít. A kérdés, hogy hozunk-e valamilyen, akár anyagi áldozatot is a gyerekekért. Van-e egy anya, aki kemenceszerűen otthon van, aki jókat főz, aki beszélget, aki este jelen van a gyerek számára, vagy egyformán fáradt szülők zuhannak be, és csak mindenkinek arra van ereje, hogy lerogyjon a tévé elé.

– Mit üzenne az édesanyáknak, mit tegyenek, hogy gyermekeik boldogok legyenek?
– Próbálják meg jól érezni magukat, mert az nagyon fontos a gyereknek. Tudjuk, hogy a gyerekek kiszívják a vérünket, rágják a húsunkat. Ez így van, ezért meg kell néha szabadulni tőlük. Időként kell, hogy anya is szabadon lélegezzen, elmenjen a férjével vacsorázni, moziba, hogy aztán a gyerek újra egy pihentebb, rághatóbb anyát kapjon vissza. Nagyon fontos, hogy az anya jól legyen. Hogy tudjon örülni az életnek és a gyereknek, és ne csak szenvedjen tőle és a rengeteg tennivalótól.

Könyörögve kérem az anyákat, hogy ne vasaljanak, mert a vasalás egy pokol. Nem lehet úgy háztartást vezetni, mint régen, amikor nagycsaládok éltek együtt, és amikor háztartási alkalmazottak voltak. Legyen rendetlenség a lakásban, legyen kedély az otthonban, lustálkodjon, pihenjen az anya. Ne adja át magát ezeknek a hajszolásoknak, amit a külvilág és nem egyszer, mi férfiak szeretnénk kipréselni a nőkből. ..."


A tegnapi napunk igen jó példa erre. Apa reggel 6-ra ment dolgozni és hulla fáradtan ért haza szó szerint. Anya, (én) délutánra mentem dolgozni vagyis éjfélre értem haza szintén csak haza estem. Még szerencse, hogy nem volt suli tegnap és így együtt lehettem velük még egy kicsit.
Nem keseregni akarok, de az emberek és gyerekeik csak kiégnek a mindennapi megfelelésekben. A gyerek a suliban, a szülők a munkában. Ha valakinek nincs valami hobbija vagy tényleg nem pihen (lustálkodik egy picit) és hagyja, hogy a lakás egy kicsit kaotikus legyen akkor megőrül.
Évek óta harcolok a rendért (nem a tisztaságért, mert az alap) csak jó lenne ha minden élére állna és nem lenne rendetlenség, de ki bírja ezt? hát én sosem érem magam utol.


2 megjegyzés:

  1. Haha, én sosem vasalok (egy-két ingen kívül= évii 1-2 alkalom csupán) semmit, mert nem látom értelmét. Így is sokszor el vagyok úszva, hát ha még ez a teher is a nyakamon lenne. De mit hagyjon el, aki nem vasal? :-)

    VálaszTörlés